Wednesday, December 15, 2010

SS501, CN Blue dan Super Junior?

Haa.... persoalannya sekarang...mana satu lagi best??? Aku tanya korang sekarang, sebab kalau tanya aku, sah-sah lah kau cakap semua pun best. Hehe. Entry ni sebenarnya bukannya nak membanding-banding kan band mana yang best dan band mana yang tak best sebab, bagi pendapat akulah (sambil meletakkan di bwh dagu sambil mengusap-usapnya) band Korea semua best! Sebabnya.Emm...sebabnya.Sebabnya(tengah fikir nak karang ayat macam mana nie).Ok.Oklah.Sebabnya, diorang semua ada style, gaya dan aliran muzik diorang tersendiri yang membuatkan diorang unik dan best untuk di'follow' dan diminati :)

Memanglah tak dinafikan, dalam sesebuah kumpulan yang kita minat tu, sudah pastinya kite mempunyai seorang yang feveret.Heh.Feveret yang mengikut selera kita, ye dakk?? Kadang-kadang jadik eksaited jugak tengok diorang ni. Sebab, dalam setiap lagu yang diorang sampaikan, nada, muzik dan lirik dia boleh mengubah mood kita. Ngeh3. Mungkin, dalam entry sebelum ni, aku dah muatkan gambar diorang, tapi..hehe..aku rasa tak cukup lah buat tatapan umum dan aku sendiri pun. Yelah, aku pun rasa penat jugak, tiap-tiap kali nak tengok gambar-gambar diorang yang berlainan dari yang aku dah tempekkan tu, kena pergi search kat Encik Google. Haish..tak pasal-pasal rating pelawat encik google meningkat sebab dok rajin nak mencari gambar-gambar ni.

Mesti korang semua dah tak sabar kan? Oklah..tak mo kamu semua tertunggu-tunggu lagi. Sila scroll kan mouse anda ke bawah ek.....dan bersama-sama dengan gambar-gambar tu, saya akan bagi sedikit detail tentang mereka ye...

SS501


Dari kiri: Jung Min,Hyung Jun,Hyun Joong,Young Saeng dan Kyu Jong


Yeah...comel tak mereka.Opps..yang tengah duduk tu aku dah 'cop'...haha







Antara diorang berlima, aku paling suke dia lah....hehe..Kim Hyun Joong oppa ku! Sangat suka bila dia senyum.Comel!


Selain dari menyanyi, Kim Hyun Joong juga aktif berlakon, setakat ni, dah dua buah drama yang dia bintangi, Boys Over Flower(tak silap aku tahun 2008) dan Playful Kiss(2010). Kim Hyun Joong juga aktif berlakon dalm muzik video, dan yang pali menarik adalah muzik video Gummy - As a man. Storyline MV tu sangat menarik plus ngan lakonan bersahaja KHJ.


Scene ni dalam drama Playful Kiss. Aku nak senyuman dia tu.

Sekarang ni, SS501 ni masih bersatu ekk..Bagi sapa-sapa yang ada terbaca atau terdengar rumours yang diorang dah berpecah, jangan percaya. Memang diorang stop kan sekejap show berkumpulan untuk fokus on solo performance mereka yang sangat-sangat melatoop! Tapi, diorang akan debut semula tahun depan, dan akan mengeluarkan album lagi.Mereka masih satu kumpulan.Bak kata Kim Hyun Joong, as their leader, 

"SS501 will never break.SS501 will be together forever.If you are a true and pure SS501 fan, you will believe SS501.Not the untrue rumours"

Haa...tu dia..huhu..

Baiklah...ini sudah jauh malam ni.Sudah penat menaip.Sambung lagi nanti.Tunggu!

1 comment:

aiman mania said...

TAK dinafikan semua idol kpop adalah yg terbaik..saya berani cakap musiz diorang mmg tak boleh dikalahkan..saya suka sumew ke3 tiga band ni.,....for me,super junior is the greatest one....!!yg lain pon great jugak..tak taulah!!!masing2 ada kelebihan masing2....follow saya blik....