Thursday, December 30, 2010

Oh...sudah mahu pergi 2010?

Yerp..itulah hakikatnye yang prlu semua manusia dekat dunia ni tahu. Tahun 2010 dah nak pergi! Dah nak meninggalkan kita. Dah tak datang lagi dah, kecualilah kalau korang yang mendatangkan memori-memori 2010 itu di dalam fikiran. Jadi wayang gambar berwarna tapi tak bersuara je lah. Secara keseluruhannya, aku mengalami tahun 2010 yang sedang-sedang sahaje. Tak happy sgt, tak sedih sgt. Biasalah...

Eventually, tahun 2010 aku bermula dengan aku masih meneruskan sekolah di MRSM PAsir Tumboh selama 2 bulan untuk mengisi masa lapang dengan program KIKA sebelum dihantar ke maktab lain. 'Waktu menghabiskan mase di dalam dewan' selalu je kawan2 aku mention ni, belajar thinking skills, learning skills and ntah hape-hape lagilah, yang kami sudah didedahkan sejak kecik lagi. Tak ke bosan? Adoyai.. Cukup sebulan setengah 'merehat-merehatkan' minda, panggilan untuk menggerakkan semula enjin otak yang telah beku berkarat itu kembali. Aku ditempatkan ke MRSM Langkawi. Jauh sangat. Tapi, tahun lepas, aku jugak yang sibuk nak pergi situ. heh. So, tak boleh nak rungut ape2.

MRSM Langkawi? Hardships? Sudah sinonim. Mane nak sesuaikan diri, mane nak cari kawan, mane nak hilangkan Encik Homesick kat dalam diri. Bak kate, memang bnyk benda yang terjadi dekat situ. Tapi, sebagai manusia, aku tak boleh nak berputus asa, telan semuanya. Ade jugak kadang2 rase give up menjengah diri, tapi sekejap je, tak sampai setengah jam, dah kembali normal. Heh. Perjuangan harus diteruskan walaupun sesakit mane segala benda yang ada di hadapan kita.

Menghabiskan dua semester di MRSM Langkawi membuatkan aku lebih mengenali erti kehidupan. Membuatkan aku terima seadanya segala ape yang dipersembahkan utk hidup aku. Dua semester ditutup dengan peperiksaan akhir semester dua, yg resultnye tak memuskan hati. Apelah yang aku belajr? Haha..

2010? Banyak memori yang nak aku ingat. Banyak jugak yang aku nak lupakan. Kenapa? Biarlah aku yg tahu sendiri, ye tak? Yang peting tahun 2011 yang mendatang, aku berjanji akn buat yg terbaik dalm SPM. Insyallah.

2010...saye kenal ramai orang!


 Kelas kesayangan 401 Lawrencium


Saya slalu tnye sal Korea dekat die!


Anak-anak Zainuddin! Hehe..classmates and roomate


Aku rindu momen ni!

Babai 2010. Babai buat sementara waktu, blog!

No comments: