Saturday, March 12, 2011

Peristiwa kembali lagi

Kembali lagi untuk menceriakan blog yang sudah lame ditinggalakn suram, menyepi...kesedihan seorang diri. Aiyoo...sangat kesian dekat aku punya blog ni..tak sempat-sempat nak update. Entry berkurang...followers pun tak naik2..hehe..income kat Nuffnang pun berkurang! Aii....orang-orang semua, meh sini meh...follow aku meh.hehe...

Sebulan kat maktab..memang banyak benda yang berlaku...best utk Senior Year!.. kiteorang ade sukan, activity week..exam..all come in one.Huh~ sungguh memenatkan. Later..aku akan updatekan gambar-gambar. Hehe...gambar-gambar ni dari compact camera je... tak mampu lagi nak mempurchase DSLR idamanku itu~ Tapi...serius cakap..memang aku akan beli DSLR sebijik sebab aku dah memang jatuh cinta, hati and jantung semualah dekat dunia fotografi. Sekarang masih dalam proses belajar~ Aku masih maknae okay.

Tiada main topik untuk dibincangkan, tapi fikiran aku masih mahu bercakap tentang kejadian alam yang terjadi dua tiga hari ni. Tsunami, gempa bumi...apakah maksudnye? Dua hari lepas, sebelum pulang ke rumah, masih di maktab, aku ada terbaca satu artikel dekat muka depan newspaper 'The Star' Masyaallah! Sangat banyak ikan mati dan sudah kembung yang terapung-apung kat sekitar perairan laut Los Angeles. Dalam hati aku, dah terdetik, ya Allah... apa lagi yang akan terjadi kali ni? Aku takut, dalam hati, aku berdoa, agar kita semua selamat. Sehari selepas itu, hari Jumaat, gempa bumi dan Tsunami melanda Jepun. Aku mendesah..takut..prediction aku tepat. Ade benda yang akan terjadi dan telah terjadi. Syukur, perjalanan aku dlam feri dari Langkawi ke Kuala Perlis selamat, tapi..gelombang air memang dah lain macam.Kuat..memeningkan.

Persoalannya, kenapa semua ini berlaku. Ya..memang betul takdir Dia. Tapi...adakah segala macam peristiwa yang ditayangkan dalam cerita Sains Fiksyen yang kita tonton itu benar-benar terjadi. Kalau dalam cerita..dunia mampu diselamatkan..tapi di dunia sebenar, mampukah kita menyelamatkannya sepertimana yang ditunjukkan dalam movie-movie tersebut?

No comments: