Saturday, September 19, 2009

Apakah ini hidup?

Aku sering tertanya-tanya..apa lagi yg akn berlaku dalam hidup aku ini?Apakah ia akan berterusan dengan kepayahan yang kian hari kian mendewasakan aku.Mengajar aku erti hidup, yg penuh dan tidak lekang dari pancaroba.Hidup yang kdangkala aku rasakan dipenuhi dengan orang yang penuh kepura-puraan, di sekelilingku, yang seringkali kelihatan seperti mengejek akan kehadiran aku di muka bumi ini, yang kadangkala merasakan aku ini seperti suatu objek untuk dicebik dan dihina.Sesakit manapun luka yang ditanggung akn ku teruskn hidup ini.Aku akn buktikn pd dunia aku bknlh manusia lemah yg mudah diinjak2 dn dilakukn sesuka hati mereka.Aku buknlah perfect namn msh ada yg x faham2 yang x semua org dicipta perfect.Mungkin dia x sedar, merasakan dirinya serba perfect, lantas mengejk org2 yg pda hakikatnya lbh mnyedari akn hakikt kehidupan.Lantas, jalan yg kuambil wlpn sukar namun lbh mudah tnpa kata2 mereka....bersendirian lbh menyenangkn, luahkan semuanya dlm bntuk tulisan..itu lbh mudh.Segala yg aq tulis merupkan realiti dan impian aku suatu hari nanti..impianku utk berjaya, menjadi seorang doktor, graduated dr tnh seberang, London, mgkn(insyaallah), seorang novelis yang dikenali.Aku begitu ingin melakar kisah-kisah kehidupan ini, mencipta kehidupan2 yg pada realitinya, wujud, walau mustahil dilihat pada zahirnya.Namun, aku yakin wujudnya hidup sebegitu.

No comments: